Wednesday, April 14, 2010

twiesties n my scoot clan

yayaya..bertemu lg kita dlm rancngan x yah pikiaq acap...haha(nabil jgn marah ek)..
ni nak habaq yg motor ksygan aku dah siap..yuhuuu...total suma adalah rm140...cuma ada laa sikit2 yg x tkar lg..tp still bleh pkai..cuma dah kureng power...

ni list die..
  1. gasket topset=rm18
  2. valve=rm25
  3. oil seal valve=rm6
  4. plug=rm5
  5. ori diafram=rm45
  6. upah=rm35
total=rm134

lebih kurang tu laa kan harga die tu...tp lau nak btol2 lg tiptoptup...tukar rooler,dlm rm60++
tkar suma jnis myak yg da..myak itam n myak gear...
insyaAllah cun...korang nak tgk ke rupa motor aku ngn lbih dkat??.jap g tgk k...alaaa...jap je lg..huhu...




ni la motor ksygan aku..ni jaa la harta yg aku da wat masa ni..maklom laa aku bkan anak org kaya ..blagak da keta padahal mak ayah yg bli kan..kdag2 da yg dok hina mamat yg cma da moto cam aku ni pdahal sndri pon x dak pe..org jaa dok mai ambik..skurang2nya aku ada gak transpot aku sndiri..tol x??
design ni member aku yg wat..bodo2 ja..kmi wat sama2..dia x bka kdai pon,cuma die da complete suma brg n da kmahiran dlam bidang ni..byak dah scoot2 yg di airbrushkan oleh dier..mat akram nama dia...
aku pilih twiesties coz "juz sale in malaysia" hahaha...dah dkat 2year dah kot aku wat design ni..tggu da modai nanti aku wat design baru..wait n see k??

ni nak cita sal geng scooter aku lak...pada thun 2006 maka tercipta laa group aku yg diberi nama element force crew..leader asal group aku ni adalah mat iwan,die slah sorng ex leader stuck asscoot..(agak top kt a.staq 1masa dlu)..pas die kuar dri group tu die trus tbuhkan group baru ni,time tu element star scoot..majoriti bdak tmpat aku laa yg byak join..k.kdah kan..x lama pas tu die nak kwen,bila org dah nak khwen ni fham2 laa kan,x kan nk giat kaw2 lg kot..msti laa nk tmpu perhatian kt masa dpan die..jd terumbang ambing laa jap group ni..

nak dijadikan cita bapa sdara die yg keja kt kL blik ke kdah(muda lg dri mat iwan)..org pggil p.su..otak gilagila kaw2 pya...dgar cita die pnah bkak kt kL..nama element gak..tp x brapa top coz kt kL dah blambak sgt clan2 kat situ..
bila dia tgk kat kdah ni x tersusun die pon ambik alih dri mat iwan,dan ditukarkan nama jd element force crew...kami kembali giat cri ahli..
tok jd runner cri ahli tu diserah kan kat izzat,paeh andand aku laa..hahaaha...byak laa jgk dapat..kami tima suma jnis scoot,x kira laa model pe,mhal ke x,asalkan scoot suma kami bedal..n kmi ttp pertahankan nama clan yg dulu..coz tu laa skrang jd element force...event yg penah kitorng manage(yg agak gempak)
ialah majlis bbka puasa bramai2(dlm 70 biji motor) dan konvoi merdeka ke pantai merdeka(dalam 90 biji motor)...kitorang gbung clan2 sluruh a.staq,s.p dan perlis..antaranya aedes,ghetto,dll...ALhamdulillah..suma bjlan lncar dan mkin ramai laa member2...hahaha...

bg aku tu dah kira kejayaan coz time tu group aku x sampai stahun lg..
n group aku cpat naik coz gtau laa event pe,kitotang mesti join,busokbusok pon antar 10biji..

now,suma hnya jd knagn(sedih)..coz bila dah mkin dewasa msing2 mstilah cri halatuju,kerja dan masa depan..byak yg keja luar dri ngeri kdah..

banyak sgt knagn aku dalam bidang scoot ni...lau nak cita,raya next year blom tntu habis..akhir kata element force crew the best..

0 comments:

Post a Comment